Gesztenye vitamin

A gesztenye vitamin tartalma, akárcsak az ásványi anyag tartalma is meglehetősen magas. A szelídgesztenye egy rendkívül egészséges gyümölcs, mely rendszeres fogyasztásával számos betegség megelőzhető. Ennek ellenére a gesztenye fogyasztásunk nem tehető túl magasra, bár évről évre fokozatosan növekszik. Bár elsősorban ez is főleg az ünnepek környékére tehető, hiszen számos gesztenyés sütemény ilyenkor kerül az ünnepi asztalokra.

Gesztenye vitamin tartalma

A gesztenye nagy arányban tartalmaz B1-, B2-, B6-, C-, és főleg E-vitamint. Számos ásványi anyagokat – kalcium, kálium, vas, magnézium, foszfor, réz, nátrium, kálium, mangán, kén -, és élelmi rostokat. Zsiradékot csak nagyon kis mennyiségben tartalmaz, koleszterint pedig egyáltalán nem. A gesztenyében, akárcsak a dióban természetes formában megtalálható omega-3 zsírsav, ami pedig nélkülözhetetlen az egészséges sejtműködéshez.

A gesztenye hatása már egészen kevés mennyiségű fogyasztás esetében is jótékony a szervezetünkre. Magas E-vitamin tartalmának köszönhetően sok benne az antioxidáns, ami regenerálja a szervezetet, lassítja az öregedési folyamatokat és megköti a káros szabadgyököket. Magas kálium tartalmának köszönhetően hozzájárul a normál izom és szívműködéshez. A B6- vitamin pedig a tápanyagok feldolgozásában, a hemoglobin előállításában játszik szerepet.

A legnagyobb kalóriatartalmú termések közé tartozik. Összetétele – főleg a szárított gesztenyére vonatkoztatva – hasonlít a búzáéhoz. Nem véletlen használják már a gesztenyelisztet évszázadok helyett a gabonalisztek helyett is.

Gesztenye felhasználása

A gesztenye főleg a desszertekben teljesedik ki igazán. Ezért is van, hogy a legtöbb gesztenyés recept sütemények, torták, krémek, fagylaltok alapanyagaként említi. Sokak számára elképzelhetetlen a húsvét vagy a karácsony gesztenyés bejgli vagy gesztenyepüré nélkül és a gesztenyés torta receptek is nagyon népszerűek.

Pedig érdemes sós receptekben is kipróbálni. Főleg mivel magas a szénhidrát tartalma kitűnően helyettesítheti a gabonákat, burgonyát. Fehérjetartalma révén pedig húspótlóként is felhasználható. Csökkenti az éhségérzetet, elősegíti a jó bélműködést, és rosttartalma segít a túlzott inzulintermelés visszaszorításában is.

Továbbá nagy előnye, hogy glutén- és laktózérzékenyek is fogyaszthatják.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Gesztenye

Vissza a kategória cikkeihez